PGG promuje ekogroszek

Polska Grupa Górnicza (PGG) rozpoczęła kampanię zachęcającą do korzystania ekogroszku. Z danych PGG wynika, że w ostatnim czasie, u progu sezonu grzewczego, ruch w sklepie internetowym z ekogroszkiem wzrósł kilkakrotnie.

Ekogroszek wciąż należy do produktów najchętniej kupowanych przez indywidualnych odbiorców do ogrzewania domów. Wiosną tego roku największy krajowy producent węgla uruchomił nową odsłonę firmowego sklepu internetowego, gdzie oferowane jest to paliwo, promowane obecnie w ramach ogólnopolskiej kampanii.

Ekogroszek od PGG powstaje z węgla kamiennego o niskiej zawartości siarki, z wyselekcjonowanych partii urobku, który charakteryzuje się z reguły dużą kalorycznością przy stosunkowo małej wilgotności i niewielkiej ilości substancji niepalnych. Jest przeznaczony zwłaszcza do kotłów 5. klasy lub kotłów typu ecodesign. Jego wysoka wartość opałowa pozwala na rzadsze uzupełnianie paleniska, a niska zawartość zanieczyszczeń i wilgoci ogranicza emisję gazów i pyłów.

Producenci zaliczają ekogroszek do tzw. ekologicznych produktów grzewczych. PGG chce zwiększyć ich produkcję poprzez rozbudowę paczkowalni węgla.