Węgiel pod kontrolą Inspekcji Handlowej
2025-10-30 09:55 | cdc24.plInspekcja Handlowa prowadzi wzmożone kontrole jakości węgla w związku z rozpoczęciem sezonu grzewczego i rosnącym zapotrzebowaniem na paliwa stałe.
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, którzy nadzorują składy opału na Dolnym Śląsku, poinformowali, że sprawdzają czy oferowany węgiel spełnia obowiązujące normy jakościowe i czy konsumenci są właściwie informowani o parametrach sprzedawanego surowca.
Celem działań jest ochrona odbiorców przed zakupem paliw niskiej jakości, które mogą być mniej wydajne, droższe w eksploatacji i bardziej szkodliwe dla środowiska. Kontrole obejmują m.in. analizę zawartości popiołu, siarki i wilgoci, wartości opałowej oraz granulacji węgla.
W 2025 roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła 76 kontroli składów węgla, obejmujących różne jego rodzaje – od groszku po kostkę i koks. W trakcie działań inspektorzy pobierali próbki do badań laboratoryjnych, weryfikowali dokumentację i świadectwa jakości, a także prowadzili postępowania wyjaśniające w przypadku wykrycia nieprawidłowości.
Jak wynika z raportu Inspekcji, zdecydowana większość przedsiębiorców działa zgodnie z przepisami. Spośród 16 przebadanych próbek żadna nie wykazała obniżonej jakości – wszystkie spełniły obowiązujące standardy. Nieprawidłowości dotyczyły głównie dokumentacji i sposobu informowania klientów o właściwościach węgla.
Inspekcja Handlowa w komunikacie przypomina, że jakość paliw stałych ma bezpośredni wpływ na efektywność ogrzewania i emisję zanieczyszczeń.
Celem działań jest ochrona odbiorców przed zakupem paliw niskiej jakości, które mogą być mniej wydajne, droższe w eksploatacji i bardziej szkodliwe dla środowiska. Kontrole obejmują m.in. analizę zawartości popiołu, siarki i wilgoci, wartości opałowej oraz granulacji węgla.
W 2025 roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła 76 kontroli składów węgla, obejmujących różne jego rodzaje – od groszku po kostkę i koks. W trakcie działań inspektorzy pobierali próbki do badań laboratoryjnych, weryfikowali dokumentację i świadectwa jakości, a także prowadzili postępowania wyjaśniające w przypadku wykrycia nieprawidłowości.
Jak wynika z raportu Inspekcji, zdecydowana większość przedsiębiorców działa zgodnie z przepisami. Spośród 16 przebadanych próbek żadna nie wykazała obniżonej jakości – wszystkie spełniły obowiązujące standardy. Nieprawidłowości dotyczyły głównie dokumentacji i sposobu informowania klientów o właściwościach węgla.
Inspekcja Handlowa w komunikacie przypomina, że jakość paliw stałych ma bezpośredni wpływ na efektywność ogrzewania i emisję zanieczyszczeń.
Więcej w kategorii
Polecamy











